Kom godt i gang

Kom godt i gang2018-09-20T10:47:37+00:00

Hvordan kommer jeg i gang?

Først og fremmest skal du tale med din læge eller gynækolog, så der er fuldstændig rede på årsagen til dine symptomer. Får du stillet diagnosen ”vaginal atrofi” kan du bede lægen om råd i forhold til den behandling, der passer dig bedst.

Beslutter du dig for behandling med MonaLisa Touch, vil du blive tilbudt en forundersøgelse hos gynækologen på Klinik MonaLisa. Gynækologen vil vurdere dine symptomer og tale grundigt med dig om din situation og dine behov. På baggrund af undersøgelsen og samtalen aftales en behandlingsplan. Du har naturligvis mulighed for at stille opklarende spørgsmål gennem hele forløbet.

Behandlingen er smertefrit og gennemføres på ca. 10 minutter. Der er ikke behov for bedøvelse. Du skal regne med, at konsultationen samlet tager ca. en halv time.

Nogle få kvinder vil i dagene efter behandlingen opleve lettere, lokalt ubehag, men allerede efter nogle få dage vil det være muligt at have samleje. Den bedste effekt opnås efter 2 til 4 behandlinger. Behandlingen gennemføres med et interval på 4-6 uger. Herefter skal du regne med én behandling ca. en gang årligt for at vedligeholde effekten.

Ønsker du MonaLisa Touch laserbehandlingen, kan du kontakte den klinik, der passer dig bedst, ud fra listen her.

Minimale risici

Behandling med MonaLisa Touch foregår ambulant og er generelt uden nogen gener. I sjældne tilfælde kan opstå en let blødning efter behandlingen. Generne forsvinder i reglen efter få dage.

Antal behandlinger

Antallet af behandlinger er individuelt og varierer efter symptomernes omfang. For at få den optimale effekt, er det vigtigt, at du gennemfører det antal behandlinger, som din gynækolog foreskriver.

Efter endt behandlingsforløb vil du opleve:

• En mere fugtig slimhinde i skeden
  • En tykkere og mere fleksibel slimhinde i skeden
  • Mindre ubehag ved samleje og dermed bedre livskvalitet
  • Nedsat trang til vandladning
  • En lavere PH værdi i skeden

Hvordan håndterer du bedst egenbetaling

Et MonaLisa Touch forløb består typisk af tre laserbehandlinger á 5.000 kr. hen over tre måneder. Over 24 måneder skal du regne med fire behandlinger.

Betaling sker med andre ord over en længere tidsperiode, så du har mulighed for løbende at spare op til de kommende behandlinger.

Kombination af lån og egenbetaling

Du har mulighed for at låne til hele eller dele af behandlingen. Fx låne de første 5.000 kr. rentefrit over 12-24 måneder, mens du sparer op til de efterfølgende behandlinger.

Eller låne 10.000 kr. rentefrit over 12 måneder og spare resten op over tid.

Du kan også låne til hele behandlingen til en rimelig rente og over op til 72 måneder.

Se detaljerede låneeksempler og læs meget mere om patientlån her.