Vokser afstanden mellem jer?

Vokser afstanden mellem jer?2018-06-25T09:41:12+00:00

Project Description

Vi hører, at det kan være svært at bryde tabuer. Også inden for hjemmets fire vægge. For der er ofte også en partner involveret, og denne artikel kan måske være god for “ham” at læse:

Vokser afstanden mellem jer?

Der kan være mange årsager til dalende aktivitet når det gælder det intime samliv. Men en af de helt store årsager, er smerter under samleje hos kvinden. Smerter som kommer snigende og som får din hustru til at udsætte jeres ellers aktive, og kærlige samliv i sengen. Og hvis du tror, at det er noget der går over, så tager du fejl. Derfor er det vigtigt at tale om problemet,- og finde en behandling, så den del af livet ikke går i stå for tidligt.

Overgangsalderen er en ny virkelighed for mange parforhold. En virkelighed som skal tages alvorligt. Mere end 500.000 kvinder i Danmark lider af atrofi i undelivet i forbindelse med overgangsalder. Det er tørre slimhinder som bl.a kan give smerter under samleje. Men også daglige gøremål som gå, løbe, cykle, måske sætte sig på en kontorstol, kan blive en udfordring for både aktiviteten og humøret. For flere kvinder, kan samleje blive umuligt pga. smerter.
Så er det ikke underligt at lysten forsvinder…

Hvad gør I ved det?

Tal sammen!

Din hustru deler sikkert allerede hedeturene, og måske den dårlig soverytme med dig. Intimitet i et forhold gør forskellen mellem et ”ægteskabt” og et ”kammeratligt” forhold.
I ved hvornår det er tid til at tale.

Kvinder har svært ved at dele de tiltagne gener og smerter, om det er med veninderne, parteneren eller lægen, så er det ikke noget der tales om.
Det kan være, fordi kvinderne oplever, at de mister deres feminitet.

Ubehag, svie, kløe er dagligdagen for kvinder som lider af tørre slimhinder.

Her fortæller Susanne:
Susanne er 61 år, og for hende, startede ubehaget som 52 årig i forbindelse med et sygdomsforløb. Ubehaget blev til konstante smerter i underlivet pga. tørre slimhinder.
“Det går nok snart over. Det er en overgang”, håbede Susanne.
Men smerterne blev til alvorlige muskelspændninger. Samleje med manden, som Susanne havde kendt siden ungdommen, blev umuligt.
Det gjorde forfærdeligt ondt!
Og blev en mur mellem dem og deres parforhold. Muren byggede sig op, lige midt i sengen. Deres intime samliv forsvandt stille og roligt hen over et år.
“Til sidste lå jeg helt ude på sengekanten. Det var svært at tale om. Jeg ville gerne hygge med min mand, men kunne ikke”, fortæller Susanne.
En situation som hun var ked af, og ønskede at ændre. Efter et længere forløb med forskellige behandlinger fik Susanne en nedslående besked fra overlægen på hospitalet,- “Du kommer aldrig til at gennemføre et samleje igen”.
For smerterne fra tørre slimhinder, var blevet til voldsomme muskelspændinger i underlivet.

Ikke en dom eller en fremtid som hverken Susanne, eller hendes mand leve med.

Sammen fandt de Klinik MonaLisa hos en gynækolog, og valgte et behandlingsforløb med MonaLisa Touch.

Med MonaLisa Touch, behandles tørre slimhinder effektiv og smertefrit. Behandlingen er uden brug af hormoner, den er langtidsvirkende og gennemtestet internationalt. (Mere en 4 mio. kvinder og deres partnere nyder allerede resultaterne af deres behandling).

I Danmark er behandlingen ny, men vi oplever flere kvinder vælger et behandlingsforløb med MonaLisa Touch. Klinikkerne har meget positive tilbagemeldinger, og vi hører hvordan det forbedrer kvindernes livskvalitet.
I Danmark tilbyder ti gynækologer behandlingen. Flere klinikker er på vej.

Når tørre slimhinder ignoreres over år, kompenserer kvinderne smerterne ved at spænde i kroppen. Muskelspændinger føles som en brændende fornemmelse. Det gør, at smerterne tiltager. Det er derfor vigtigt, at I taler sammen, inden det gør for ondt.

Susanne lider ikke længere af tørre slimhinder, og muren bliver stille og roligt pillet ned, lag for lag.

#ViTalerOmDet
Du kan altid ringe til en af klinikkerne for at høre mere om behandlingen og stille spørgsmål om den er noget for jer. Find mere information på denne webside.

Fakta om MonaLisa Touch behandlingen

DEKA udviklede i 2008 en ny behandlingsmetode, MonaLisa Touch, i Italien. En CO2 laser, som ved påvirkning af vævet, genskaber størstedelen af elasticiteten og fugtbalancen i skeden. Behandlingen er nu tilgængelig i mere end 70 lande og mere end 2,5 millioner kvinder har fået behandlingen.

De erfarne gynækologer er patienternes sikkerhed for korrekte diagnoser og optimale individuelle behandlingsforløb. Behandlingerne udføres under trygge og velordnede forhold på gynækologiske klinikker.

KLIK HER FOR KLINIK OVERSIGT

Der eksisterer i dag kun to behandlinger, der aktivt bearbejder slimhinderne og bremser den naturlige ældningsproces. Disse er hormonpiller og MonaLisa Touch laserbehandling.