MonaLisa Touch har lavet en grafisk video, som viser hvordan laserbehandlingen udføres.

MonaLisa Touch behandlingen virker ved at stimulere biosyntesen af ny kollagen og vævsgeneration i slimhinden. Proceduren er hurtig, enkel, sikker og smertefri.

Behandlingen udføres på Klinik MonaLisa af speciallæger i gynækologi.

De fleste kvinder er ikke klar over at, deres slimhinder er afhængige af et østrogen hormon. I takt med at østrogenniveauet falder og i forbindelse med naturlig overgangsalder, bliver slimhinderne i skeden tyndere og tørrer delvist ud. (Vaginal atrofi).

Lidelsen er meget almindelig og symptomerne er smerte ved samleje samt svie og ubehag i dagligdagen. Mange kvinder forbinder ikke dette med overgangsalderen og ved ikke at problemet kan behandles. Dette er en stor fejltagelse, som kan medføre mindre selvværd og lavere livskvalitet. Lidelsen og ubehaget er tiltagende fra overgangsalderen indtræder og resten af livet.

DEKA udviklede i 2008 en ny behandlingsmetode i Italien. En CO2 laser, som ved påvirkning af vævet, genskaber størstedelen af elasticiteten og fugtbalancen i skeden. Behandlingen er nu tilgængelig i mere end 70 lande og mere end 2 millioner kvinder har fået behandlingen.

Læs mere om behandlingen og om den virker for dig, ved at klikke på emnerne i menuen ovenover.

Behandlingen udbydes af klinik MonaLisa i samarbejde med ledende gynækologer rundt om i Danmark:

Der eksisterer i dag kun to behandlinger, der aktivt bearbejder slimhinderne og bremser den naturlige ældningsproces. Disse er hormonpiller og MonaLisa Touch laserbehandling.