Tilskud til behandlingen fra privat sundhedsforsikring

Flere sundhedsforsikringer giver i dag tilskud til behandlingen. Det gør de, fordi vaginal atrofi (tørhed i skeden) er en kronisk lidelse. Og den kan dermed give smerter og ubehag og begrænse de ramte kvinders daglige gøremål. Tilskud ydes i givet fald efter forsikringsselskabets individuelle vurdering og ud fra din gynækologs indstilling.

Har du en privat sundhedsforsikring, f.eks. gennem din arbejdsplads, er det derfor en god idé at undersøge, hvordan den dækker behandling af kroniske lidelser – inden du taler med gynækologen. I den sammenhæng er det vigtigt at gøre opmærksom på, at MonaLisa Touch behandlingen har langtidsvirkende effekt.

Sygeforsikringen “danmark”

Sygeforsikringen “danmark” giver ikke tilskud til MonaLisa Touch behandlingen. Når den offentlige sygesikring forhåbentlig på et tidspunkt tager behandlingen til sig, vil Sygeforsikringen “danmark” med al sandsynlighed også give tilskud til behandlingen.

Offentlig sygesikring

Den offentlige sygesikring dækker i dag ikke MonaLisa Touch og giver derfor ikke tilskud til behandlingen. Det vil forhåbentlig ændre sig på et tidspunkt, men som vi alle ved, er det offentlige sundhedsvæsen under pres fra mange sider.

Lån til behandling

Du har også mulighed for at søge finansiering af dine udgifter til behandlingen gennem patientlån.dk, sådan at du betaler et fast beløb hver måned i op til 24 måneder. Vil du høre mere om lån til behandling, anbefaler vi, at du kontakter os før den første behandling.

Læs mere om lån til behandling her.

Kom godt i gang …
… med den smerte- og risikofri MonaLisa Touch laserbehandling.